ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پیش بینی بورس | امید به بازگشت روند صعودی در بازار

  • کد خبر: ۴۵۳۹۰
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
پیش بینی بورس | امید به بازگشت روند صعودی در بازار
افزایش ارزش معاملات و جمع شدن صف‌های فروش در اغلب نمادها اتفاقی بود که در جریان معاملات روز چهارشنبه 10 مهر ماه تجربه کردیم. همون عمیدی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این روند امیدوار کننده گفت: امیدواریم نگاه سهامداران حاضر در بازار که نسبت به سرمایه‌گذاری در این بازار تردید داشتند را تغییر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، تحلیل‌گر ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، به نظر می‌رسد روند مثبتی را در معاملات هفته پیش‌رو شاهد باشیم، اظهار داشت: اصلاح عمیق قیمت‌ها و افزایش نرخ دلار جریان نقدینگی را دوباره به سمت بازار سرمایه سوق داد.  

 وی به روند معاملات بورس در چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: معاملات بورس در آخرین روز هفته‌ای که گذشت امیدوارکننده‌تر از روزهای گذشته دنبال شد و تا حدودی نگاه سهامداران حاضر در بازار که نسبت به سرمایه‌گذاری در این بازار تردید داشتند را تغییر داد.

عمیدی گفت: نوسان‌های اخیر در معاملات بورس چنان هیجانی را در بین فعالان بازار ایجاد کرده است که با وجود بازگشت رشد به معاملات در آخرین روز معاملاتی هفته، همچنان سایه‌های ترس از ریزش مجدد و احتمال بازگشت موقت در بازار حاکم است و  عده‌ای از فعالان بازار را در حالت انتظار قرار داده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اقبال گروه بانکی‌ها در بازار تصریح کرد: در بازار معاملات، برخی از سهام گروه بانکی‌ها از روند بهتری برخوردار است و در کنار آن شاهد تشکیل صف خرید در برخی از نمادهای گروه خودرویی بودیم.

وی افزود: همچنین در گروه پالایشی و فلزات اساسی مسیر معاملات در برخی نماد تغییر کرد و وضعیت بهتری را نسبت به گذشته تجربه کردند که به نظر می‌رسد در هفته جاری شاهد تداوم روند صعودی در برخی از سهام این دو گروه باشیم.

عمیدی با بیان اینکه در سایر گروه‌های بازار نیز به مرور تحرکاتی برای جمع‌آوری صف‌های فروش به چشم می‌خورد، خاطرنشان کرد: بازگشایی نمادهایی که از مجمع باز می‌گردند باید در دستور کار سهامداران عمده قرار گیرد، زیرا در برخی گروه‌ها شاهد هستیم که هیچگونه تحرکی از سمت این سهامداران انجام نمی‌شود و بهتر است مسوولین و متولیان بازار سرمایه هرچه سریعتر نسبت به اقدامات عملی توسط سهامداران عمده تصمیماتی را اتخاذ کنند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از عوامل مثبت و تاثیرگزار بر روند معاملات بازار در چند روز گذشته، الزام برای بازگشت اعلام eps به گزارش‌های کدال بود که بارها نسبت به فقدان آن توسط تحلیل‌گران بازار سرمایه هشدار داده شده بود.

وی معتقد است: هر چه نسبت به شفافیت اطلاعات در بورس تلاش شود معاملات روان‌تر و از جوهای کاذب فشار خرید و فروش کاسته خواهد شد.

عمیدی گفت: در حالت کلی به نظر می‌رسد با روشن شدن مفروضات بودجه سال آینده و اعلام گزارش‌های ۶ ماهه شرکت‌ها که پیش‌بینی می‌شود گزارش‌های مثبت و شگفت‌انگیزی باشند، فضای عمومی بازار سرمایه مثبت‌تر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->